Blogger Layouts

Monday, November 29, 2010

Topik Campur Aduk !

Org cakap, kalau kita sayang org tue , kita lepaskan dia , dan kalau dia kembali bermakna dia memang jodoh kita . Tapi, masalahnya, boleh kha kita lepaskan org yg kita sayang tue? Sanggup ke tgk org yg kita sayang tue ngan org lain ? kalau aku ? TIDAKKKKK  ! !!!! :) heehehee.. pecah hati nanti berkecai mcm pinggan jatuh ke lantai ..

Hidup aku sebagai seorang student nie , tak jauh bezanya dgn org lain .. sama je . org pergi kelas , aku pun pergi kelas . org ambil test hamil ? ooppss ! salah .. :) text atau exam lah .. boh pikir lain.ahhaa.aku pun ambil .. Mcm tue lah kehidupan menjadi seorang student .. asyik2 buku . asyik2 buku . asyik2 bercinta !  ehhee.

Okey ! hari yg panas mcm muka aku nie .. bgs kita buka topik pasal CINTA REMAJA . wah ! Apa itu cinta? sapa tahu ? awak ? ya meh ! im not belive it .. :) :) Cinta remaja adakah perlu , mesti,harus,wajib kha bagi korang atau TIDAK ? mesti pelbagai pendapat daripada korang . kan ? kan ? bagi aku , CINTA sesama insan ketika remaja boleh dijalankan , seperti aku . ahhaaha . x malu ! kenjaness ! :) Perasaan utk mencintai dan dicintai memang tidak dapat dielakkan oleh semua insan . koranglah ya . :) :) terutamanya yg meningkat remaja . macam aku . ( asyik2 dia. asyik2 dia ... ) :P Ramai pasangan yg melafazkan cinta , tetapi sebenarnya mereka tidak mengetahui mengapa dan kenapa mereka bercinta ? mcm aku juga ( dia lagi ..... ) :) ahhahaa. Di alam percintaan sememangnya indah , bagi pasangan yg sedang asyik dilamun cinta , dunia ini ibarat mereka yg punye ( ayat yg byk org pakai ...... ) hahahahaa.

Namun ............begitu masih ramai yang tidak mengetahui apa itu cinta dan bagaimana mahu menjadikan ikatan cinta yang dijalin akan terus membawa ke jinjing pelamin. Kefahaman tentang konsep cinta antara lelaki dan wanita perlu diketahui serba sedikit agar hubungan cinta yang dijalin tidak membawa kepada kekecewaan.

Bagi wanita cinta adalah sejenis emosi. Kepada orang lelaki cinta adalah suatu peristiwa, suatu kejadian dan bukannya emosi. Setiap peristiwa mempunyai permulaan dan penghujung. oleh itu bagi orang lelaki sekali mereka jatuh cinta dengan wanita, maka cinta itu akan terus kekal jika tiada halangan yang menimpa.

Oleh sebab itu, lelaki apabila telah melafazkan cintanya kepada wanita, tidak kiralah melalui apa sekali pun, sama ada ikatan janji yang diucapkan sesama sendiri, ikatan tali pertunangan, mahupun melalui pernikahan, maka baginya selepas itu perkataan cinta tidak perlu disebut-sebut lagi.

Berlainan pula dengan wanita, mereka mahu sentiasa mendengar kata-kata belaian kasih dibisikan di telinga mereka walaupun seribu kali dalam sehari ( ayat org slalu pakai jua ) :) . Inilah yang menjadi perbezaan ketara istilah "cinta" bagi lelaki dan wanita. :) :) wahhhhh ....

seterusnya .. apa topik lain eyh . jiwang pula kalau asyik2 topik cinta remaja .. ehhee. kita masuk topik time aku primary school . ehhee.
kalau tak silap aku .. darjah 5 kha or 4 ..

kejadian berlaku : belakang rumah
masa : petang
berpakaian : baju t-shirt , seluar pendek , tak pakai selipar ( kaki manok )
situasi : seorang budak nakal main di penyidai baju ( beroda ) ikut aksi kera .

pada petang itu , kejadiaan berlaku dgn cepat , pantas mcm kilat ! apa yg terjadi ? apa?
tiba-tiba . aku terjatuh alu terpijak sejenis binatang yg amat mengelikan dan menyeramkan aku ..
dgn kejatuhan dlm 5 saat sampai ke lantai belakang umah .. aku terpijak KATAK ! omg ! katak tersebut menjerit , aku pun turut mejerit .. aku lari , katak pun lari dgn saiz badan nya yg besar dan bermata bulat .. :) 

lama udah berlalu .. tiba-tiba ......... ( jeng. jeng.. jeng - soundtrack ) :) :)
tahun 2009 .. aku dgn sahabat baik ku sofea tembam .. sahabatku tue tinggal di rumah aku selama satu hari je .. pada waktu petang jua .. ? ketika aku syuk2 pergi ke bilik mandi ... aku terjumpa katak yg cute , kecik , mata bulat mcm aku :) :) perasan ! bongok ! ehhehe .. aku menjerit ! AAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
aku keluar dari bilit mandi . sofea hanya mampu tersenyum .. aku mulai bingung dan sgt gelisah ! .

kejadian berlaku : di bilik mandi 1
masa : waktu petang kira-kira 5.00pm
berpakaian : sexy !  ! wah ! !
situasi : seorang gadis remaja tgh mandi yg takutkan katak walaupun saiz badannya lebih besar daripada saiz badan katak tersebut ..

aku mandi sambil pancutkan air hose yg berwarna pink .. menuju ke katak tersebut . katak tue tak mahu lari .. aku tetap takut dan yg paling penting GELIK!  huhuu .dia tgk aku . aku tgk dia .. aku sembah air byk2 tetap katak tue masih bertahan di sudut belah kiri tandas . jarak diantara aku dgn katak ialah kira-kira . jap aku kira dulu .. herrrmmmmm ... 46CM . mandi punye mandi .. walaupun aku berasa malu katak tue tgk aku mandi .. tak pe .. ..hanya utk pertama kali .. mlm ? katak tue hilang ...BGS2 !  :) :)


 bersambung .........