Blogger Layouts

Sunday, November 28, 2010

kesedihan melanda :(

my dad ?
rawwwwwr  ! x caya ku gik .. know why ? gara2 ku bantu org dolok ..
it okey .. aku hanya bantu org tapi ?????? kenyataan tidak .. bantu pun salah . mok jaga hati org pun salah .
ya lah aku mls gik bantu org .. bantu setakat dlm mesej jaklah .. terlampau bait .. tapi dirik ? :( :( whatever ... yg penting aku bantu org setakat apa aku mampu , selagi aku masih hidup :'( i dont care apa org ckp .. kalau dah mati .. it's better ..
knklah setiap kali ku exam mesti jak ada problem .. termasuk spm tok jua . why ? ya Tuhan . bagi semangat kat aku utk hadapi apa jua rintangan .. terutamanya aku ngan bapa aku . .. :( walaupun aku lwn ckp , ? tengking ? x bermakna aku anak yg Kurang Ajar . bak kata bapa . :( sedih ku dgr .. kata yg paling ku akan ingat . ( kau sorang jak anak aku yg kurang ajar , & byk buat masalah ! ) . i will ingat utk buktikan aku yg terbaik . mungkin masa skrg blom lagi .. aku menagis bukan suka2 .. aku menangis tanda aku rasa bersalah tengking my parents & sesiapa pun anak xmok polah hati family marah termasuk aku .. p, apakan daya . aku xmampu .. aku study group , org akan tetap ckp aku kan kuar kat tmpt lain .. mun aku polah kerja yg positif .. duduk  umah .. xda kuar .. aku sedar aku liar dolok . tapi bak kata aku tadi ( walaupun sambil menangis . :'( aku hanya mampu cakap kepada parents ku ... manusia mampu berubah ? ...
aku bangga dgn diri aku .. aku dapat ubah sikap aku , walaupun ambik masa yg lama .. tapi aku akn cuba berubahkan diri aku ...

walaupun org akan ingat kesalahan kita berbanding kebaikan kita , aku xkisah . yg penting .. aku tahu diri aku . aku tahu kemampuan aku , ... aku pikir dan pikir ... ?
apa lagi kesalahan aku buat .. ? aku slalu duduk umah .. tgk tv ? knk marah .. aku terlupa buat sesuatu . pun knk marah .. baru sekali buat kesalahan org akan anggap aku kurang ajar seumur hidup .. walaupun selama tok ku dapat tahan perasaan aku .. dapat handle it . p, mlm tok .. aku just diam dan menangis ..apa nak jadi2lah ..
bingung aku tok dari hari tgh hari jumaat sampai neytowk blom makan nasi .. mun org adah ( dah makan ? ) .apa susah padah dahlah .. lak bingung org pikir . ya pun makan roti ... mlm tok gik xda mkn . xda selera eyh .. i hope i can focus on my spm lah esok ... dahlah punggung ku tok pandey kembang .. apa kena .xtau eyh .. kaki ku luka gikk .. adoi.adoi .. p, muka still smile .. it okey .. xbest asa urut kedirik eyh . xpa. mls mok susahkan org .. biarlah aku dan Nya jak tahu .. kesakitan yg ku ada ..

mls jak asa layan org 3 hari tok eyh .knk lah ngan aku tok ..
kdk sial jak :'( problem  !problem ! mala jak dtg ..
damn .... esok .mcm neydak ow .. tension asa tok ..
hal family lah ku xmok .. ssuah mok settle . terutamanya part pasal percaya?
p, dlm hati aku . aku tetap syg family aku ..

bercelaru dah otak tok .. mun ada lesen tewk .sorang2 gik pantai .. sahabat aku ialah pantai , laut , bintang , bulan ... :'( walaupun bagi ku ketenangan ku x lari dgn ketangisan ..
org yg paling gembira ialah org yg byk masalah , kesedihan ... mcm2.. p, dgn menyembunyikan masalah ialah dgn gembirakan org lain,bantu org lain .. :( fuhhhh ! dgn tue ya dapat lupakan hal yg ada pada diri mereka ..
whateverlah ....
i hope ada org lain dapat sayang kat aku nok kurang ajar dgn ibu bapa :'(
cubalah teddy bear ku tok dapat ckp .. mesti ku x kesunyiaan .. :(
kenak 3 hari tok asyik nangis2 jak2 .. ney shirley yg dolok .. ow ? lemah dah asa tok .. knk penyakit dolok timbul gik .. bekas limpan gigit bulan lepas pun sakitnya dtg gik ..eyh . byk alu kesakitan melanda diriku termasuk hati & perasaan aku ..

eyh  ! bodoh ! menangis jak tau ! paloi !

iiihhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuurmmmmmmmmmm ........
mok calling org xda kreditlah pula.. seorang pun xda org mok kol ku .. aku jak2 kol org .. ish ! pandey marah aku eyh .. xpa.. xmok gik terima panggilan org ..
syok kedirik jak aku .. :( :( :(

sorrylah mun lagu tok polah korang confius org apa .. aku bukan agama Islam . tapi aku suka lagu tok . dan buat aku menangis ..
mlm tok aku kan dgr lagu rohani .. nok ada dlm laptop ku tok .. biar ku tenang , dah kuatkan semangat aku utk cabaran yg ku lalui .

dahlah .. urat palak ku mulai kuar sikit tok eyh .. dpt tgk gik ya .. bertapa tension nya aku eyh .. mok lepaskan semua eyh . menangis puas2 .. :'( :'(

muahhhssss !  aku sayang semua org .. :('( adakah org akan ingat aku ? atau hanya berkwn disaat ku senang & hanya perlukan aku sahaja .. xpa.. aku sebagai seorang insan hanya menjalankan tugas yg memang sepatutnya ku harus aku lakukan .. tanpa ganti rugi :(
dan aku sayang familys aku walaupun kepercayaan bapa ku hilang terhadap aku .. :'( aku akan kuatkan semangat utk diri & keluarga aku ...

thanks GOD .. sebab dah jadikan aku sebagai seorang manusia yg penuh dgn dugaan yg ku harus alami ..
penuh dgn perasaan kasih sayang , kesedihan, kemarahan dan sebagainya .. syukur padaMu ya Tuhan.
dari aku mulai lahir di dunia nie pada 5 april 1993 ? sampailah skrg 28 november 2010 .. pelbagai kerenah yg berlaku .. suka atau duka .. mungkin aku byk lalkukan kesalahan .. ? tapi aku akan berusaha  utk berubah diri aku utk yg jadi terbaik .. :'( ;"(

mlm tok hati aku hancur gilak2 dgr kata2 yg keluar dari mulut bapa ku sendiri .Ya Tuhan . bukalah hatinya bahawa anakMu nie sgt menyayangi akan dirinya dari lubuk hati yg dlm . aku cuba utk lupakan kata2 tue .. tapi tak dapat .. ya Tuhan .. tunjukkan jalan penyelesaiaan .. ? :( :( mungkin aku blom cukup utk berubah jadi anak yg baik :'( tapi aku berusaha . dan cuba . dan tetap akan cuba .. demi org yg ku sayang(keluarga) .



sekarang aku hanya dgr lagu kerohanian dan hanya pandang ke awan dan cuba utk bercakap denganNu ..
aku tahu Nya dgr kata2 aku ..
walaupun aku berckp di dalam hati .. :'( dgn ketangisan .

mlm yg penuh dgn kesedihan :( :( :(